Sivut

maanantai 29. helmikuuta 2016

Kuulumisia

Kausi on aloitettu helposta A:sta Ranella 67.5% ja Kapulla 68.3% 1-tason kisoissa. Käytiin testaamassa, miten ponit radalla toimii. Kapun kanssa olin huolellisempi teitten suhteen, josta paremmat prosentit, mutta Rane olisi varmasti pystynyt samaan mun omalla tarkemmalla ratsastamisella. 

Eilen 28.2 olisi ollut Top Dressage Finlandin rataharjoitukset, mutta ne jäivät meiltä viime hetkellä väliin, kun kopin renkaat olivatkin niin jäässä, etteivät pyörineet. Onneksi. sillä oksensin eilen aamulla ja nyt olen kotona mahataudissa. Ei olisi ollut hääviä tässä taudissa olla Ypäjällä!
Ponit on toiminut tosi hyvin. Oltiin Kokkolassa aluevalmennuksissa ja Anu kehu, että Kapukin oli mennyt eteenpäin. Sain Ranelle todella hyviä vinkkejä, miten saan sen käyttämään itseään koko kropastaan. Myös Anu  käski ratsastaa Ranea aivan kuin hevosta, sillä se selvästi tarvitsee todella vahvan istunnan. Tähän asti Rane on päässyt heittämään mua vähän pois satulasta, mutta nyt vaan sinnittelen, että pysyn tiiviisti satulassa kiinni. Poni on tämän myötä ollut myös varmemmin avuilla ja mun istunta on parantunut.   
Rane teki ihan sika mageet käynnin kautta vaihdot laukassa, ja siinä taitaa olla meidän ässä vedettävissä hihasta kisoissa. Se on helppoa Ranelle, eikä yleensä tee tahtirikkoja siinä, vaikka itse sähläisin, mutta nyt Anu opetti todella ratsastamaan ne. Ponilla on niin ääretön kokoamiskyky, että jos se radalla ne noin tekee, niin on odotettavissa kovat numerot!




Eveliina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti